Bloggere

Om et skuffende VM, Honda, Tintenfisch Paul, dårlig sikring, Bredal, Kvale og Miklos.

Så ble det Spania som kan kalle seg verdens beste lag, etter å ha vunnet det som må være det kjedeligste Verdensmesterskapet på lang tid. Vuvuzelaen og den håpløse Jabolani-ballen må ta mye av skylden for det, men det var ikke allverdens det som ble prestert av lagene heller. De aller fleste av de største stjernene maktet ikke å sette sitt preg på mesterskapet, og vi fikk heller ingen nye kjæledegger, slik som for eksempel Russlands Arsjavin ble etter EM 2008. For min del var det kun japanske Honda, av de mindre kjente spillerne, som imponerte stort. All negativiteten til tross, det kan jo være slik at jeg føler at mesterskapet var en skuffelse fordi kontrasten fra VM i Tyskland i 2006, der jeg selv deltok, er så ufattelig stor.
 
En annen ting er jo denne forbannede blekkspruten, den som tyskerne kaller Tintenfisch Paul. Blekkspruten som før samtlige av Tysklands kamper, i tillegg til finalen, på forhånd tippet hva utfallet av kampene ville bli, og som hadde riktig hver bidige gang. Tyskland-Australia, riktig. Serbia-Tyskland, riktig. Tyskland-Ghana, riktig. England-Tyskland, riktig. Tyskland-Argenting, riktig. Spania-Tyskland, riktig. Uruguay-Tyskland, riktig. Spania-Nederland, riktig. Selv om det ville bety at jeg måtte punge ut med kr. 1 000 håpet jeg nesten at Paul skulle ta feil i finalekampen mellom Nederland og Spania. Men den gang ei. Hva betyr dette? Er fotballen dø en gang for alle? Paul tar jo vekk all spenning. Og det er jo også grunnen til at mennene bak blekkspruten har mottatt dødstrusler. Og forresten: Hvordan i helvete kommer man på å undersøke om en tilfeldig blekksprut har evnen til å spå utfallet av fotballkamper ved å plukke ut en type kamskjell?
 
Nå er VM over, og personlig må jeg nesten si meg glad for det. En hel måned med fotball på TV-skjermen blir mye, og særlig med TV2s sendinger, som har en egen evne til å melke ut rettighetene sine mest mulig. Takk og farvel, Kontraskjæret og Jon Hartvig Børresen.
 
Hverdagen har innhentet oss. På plakaten står norsk fotball med FKH i Tippeligaen, med Vard og Kopervik som sliter i Mix-serien og samtlige nord-rogalandslag som sliter i den lokale 3. divisjonen. 
 
For alle som er motstandere av en ny stadion, var kampen mot Brann en kraftig baksmell. Men forhåpentligvis går saken sin vante gang; debatten oppstår, ebber ut og ballen ruller videre på Gamlå.
 
Prestasjonene til FKH er vi alle fornøyd med. Men hvorfor sliter alle andre lokale lag? Er nivået lavere enn på lenge? For å ta et eksempel: Sindre Kvale og Christian Bredal er to gode kompiser av meg. Jeg må si meg overrasket over at Bredal gikk rett inn på Skjold-laget. Han bor nærmest over gata med meg i Bergen, og det er ikke mye fotball han har vært borti det året han har vært borte, og når han først har lekt med ballen, har det vært mot spillere som knapt nok maktet å prege kampene til Stegabergs g13-lag. Likevel går han rett inn. Enda mer overrasket er jeg over at Kvale har inntatt høyrebacken på Haugesunds nest beste lag. Sjarmøren som har menget seg på Australias strender i et drøyt år, der surfing nok var av en høyrere prioritet enn balltriksing. Likevel holder han mange av Vards påståtte talenter på benken.
 
Man kan si mye om nivået, men når jeg tenker meg om, kan man nok ikke kalle nivået i Vard og den lokale tredjedivisjonen som lavere på lenge, bare fordi disse spillerne får tillit. De er nemlig ganske like i spillestilen. De er ikke på banen for å slå den avgjørende gjennombruddspasningen, men fordi man alltid vet hva man får fra dem, også etter ett års fravær. De jobber steinhardt, og når man er lettrent, som både Bredal og Kvale er, kan man så og si fortsette der man slapp. 
 
Så hva er da årsaken til de skuffende resultatene? Er det så enkelt at Vard og Kopervik har havnet i en svært tøff pulje, mens sør-rogalandslagene har blitt mye bedre? Jeg vet ikke. Det kan også være så enkelt at lagene våre har blitt dårligere. Husk at for eksempel Daniel Miklos har fått mer tillit i Kopervik i år enn det han fikk i Djerv 1919s sjanseløse lag i fjor. På den annen side kan han jo ha utviklet seg enormt.  Det ble sagt at Miklos kun ble hentet til Kopervik for å transportere Knut Birger Kallåk til og fra trening og kamp. Det stemmer selvfølgelig ikke. Det håper jeg i hvertfall. Han har jo som sagt fått tillit fra Tore Emberland.  
 
Vi får krysse fingrene og håpe på bedre lykke til våre lokale lag.
 
Falkeid.

Kommentarer

friske påstandar her :P å di kan vel kje akkrat kallas ukontroversielle hell (!)

Men EM å VM framøve bler nok mer spennanes:


One of the stars of the 2010 World Cup has announced his shock retirement after a flawless tournament - Paul the Octopus.

http://uk.eurosport.yahoo.com/12072010/58/world-cup-2010-octopus-paul-retires.html
sveno, 17.07.10 18:43
ryktes at miklos ikke orket å ta kystbussertifikat, og at han sammen med kallåk dermed forlater kopervik på 'free transfer' pga studier i bergen (?)
samordnaopptak, 20.07.10 08:34
Kallåk har uansett blitt løst fra kontrakten med Kopervik (har eg hørt..) Han ville ikke spille bortekamper...
djerv1919, 20.07.10 15:45
bara tull det du skrive djerv! han KONNE ikkje spela bortekampar pga jobb!
venn av kallåk, 20.07.10 23:21
hmm.. hviss du er en venn av kallåk bør du kanskje gå å spørre han vell ? :)
kilar, 21.07.10 15:13
har ikkje tenkt på at han sikkert har spørt han da kilar?
hmm, 21.07.10 22:45
trorkj d siden d an seie e feil hehe
kilar, 21.07.10 23:12
knut birger har gitt seg på grunn av studier til høsten, det samma gjelde daniel miklos. alle kampar blir bortekampar for dei t høsten kilar, men d klare vel kje du å regna deg fram te (HEHE)
orakelet, 22.07.10 16:00
haha for et flaut forsøk på ein diss orakelet :) kil har jo forresten ingen andre som pendler fra bergen.... som helge eikeskog, son van vo......
lol, 22.07.10 21:20
rolig nå
internasjonalsport, 24.07.10 13:28
forskjell på å spilla fast, ha rutine og ein lang klubbhistorie einstein
orakelet, 26.07.10 00:18
Min meining med at ein spiller som Sindre Kvale komme rett inn på Vard laget etter å ha vart på flyttefot 1år i Australia seie mar om trenaren Steinar Lein enn spillaren Sindre Kvale. Steinar Lein har hatt Vegard Sætre tilgjengelig i hele år på benken uten å bruka han. Koffer!? Sætre er ein kjempespiller som kan brukas som back og stoppar. Vegard Sætre spille i dag i norsk 4divisjon for Torvastad. Det samma gjelde Anders Høie som ikkje spilt ein hel omgang endå. Høie kom inn mot SIF når det stod heile 3-0 te Vard, og SIF spilte med 10 mann. Andre talenter Steinar Lein har klart å "Ødelegge" er : Ørjan Andreassen (presterte i 3divisjon fikk ikke spille 2divisjon), Morten Lie ( presterte når Steinar Lein var skadet, mens når Lein var skadefri var det rett på benken. 2 spillerer som nå spiller i Nord 3 divisjon. Vi har ein lokal kjempekeeper i Helge Sandvik nå som er på benken i 2divisjon. Noe som også er helt bak mål. Å hente en isleding som skal ha topp lønn i Vard, istedenfor en talentfull keeper som er sulten på å vise seg frem og komme seg videre i fotballen. Andre som ikke har fått sjangsen eller forlatt klubben er Are Søderlund som bøtta inn mål i 3 divisjon i fjord, som nå sitter på benken på grunn av at Steinar går heller for en avdanket Jarle Wee eller Ferdinand Kroohn Haaland som ikke har prestert noe som helst. Alle rundt lokal fotballen mener klart Are Søderlund bør få en plass på et Vard lag som er i krise. Laget ligger helt nede på nedrykksplass, helt utrolig når du ser hvilket spiller som er i klubben. Kampen Fløy - Vard i helgen ble Vard rundspilt av Flekkerøy i hele kampen. Skylden i dette er at Lein benken Jan Trygve Haraldseid i forhold til seg selv. Steinar Lein spilte også en elendig kamp og har i år vart longt unna pari! Han bytter heller ut 3 spiller som spilte en OK kamp, istedenfor å bytte seg selv ut. Noe må skje i Vard og det kjapt! Vis du ser på Vard laget i år har det ikke vart bedre enn på lenge, men det trengs et trenerbytte. Vard skal hospitere spillere til FKH, skjer dette den dag i dag? NEI! Ikkje EN spiller siden Tor Arne Andreassen og Espen Skogland har spillere gått fra Vard til Fkh. Dette hadde garantert skjedd med et annet trenerteam Steinar Lein & Kolla Fosen. Vard skal være en utviklingsklubb noe som det ikke er i dag. Vard bruker heller Lein, Wee, Haaland som får lenge siden har hatt si storhetstid. Bruk unge talentfulle spillere, det bygger selvtillit og respekt i gruppa Lein!
Ungkalv, 02.08.10 10:55
De har også fått vekk et kjempetalent til Åkra. Aanenensen
orklaet, 02.08.10 10:57
Ser mye i det du skrive ungkalv, men eg må retta deg på noen punkter (kje for å kverulera eller noe sånn)

1. årsaken te at de henta Bjarki, e for at han e rutinert, sko KJE ha så mye penger for JA han har jobb utenom fotballen! det va krise på island, og derfor kom han her te for å prøva seg OG sisst men kje minst så va jo helge skada i heile den sesongen før bjarki kom! derfor fant de ut at de MOTTE ha 2 keeperar og nå ser det ut som at de meine Bjarki e best og då e det rett og rimelig at han spille mest (i følge dei)
2. Eg vett kje om du huske at ein av grunnane te at kolla fosen kje ville værme mer i Vard va pga at ledelsen (dvs bengt førland, døsen osv) la ned Vard akademiet UTEN å spør steinar eller kolla! så den biten me at det trengs et trenerbytte for å få spillere til fkh? eg tror heller du snakke om styrebytte! + det e flere spillere som har fått tilbud om å spille for fkh, men som har takka nei for heller å bli i Vard! eg snakke selvfølgelig mest om rek.laget då, for det e spillerutvikling me snakke om.
Heilt enig i at jan trygve bør få spilla mer, for han e MYE bedre enn ein gammal lein TILLOME på sitt besta.
når det gjelde aanensen, are, høie og sætre, så må eg sei at are har kje akkurat gjort det så bra når han har fått sjansen, men det ska komma etter kvart så lenge han får tillit fra lein. aanensen sko fått spilt i forhold te sindre kvale med tanke på at sindre kom rekande på ei fjøl når serien hadde starta, mens aanensen hadde vært der lenge og trent med laget. då må de nok meina at Kvale per i dag e ein bedre spillar.
anders og sætre e unge begge to, og eg kan kje sei noe aent at de vil bli veldig gode spillerar, men per i dag så overliste erlend, rune, adnan, bull, kvale osv sætre per i dag, mens på midtbanen har du og spillerar som e bedre enn høie per i dag, men han komme så lenge han utvikle seg og får mer og mer tillit og det må trenerane ha ei løsning på!
Vardmann, 02.08.10 16:07
I dag har de gitt slipp på Are Søderlund tebake te Skjold i dag. Dette grunna pga av Jarle Wee og Ferdinand e foran i køen for å spille istedenfor Are som e klassespillar! Veldig bra for Skjold, desto mindre bra for Vard. Ka om Wee eller Ferdinand blir skada nå da? Greit dei har fått Alexander Søderlund, men spørsmålet e kim benke Vard? Alex kan ikkje sitta på benken, då må Wee eller Ferdinand benkast! Å det e ikkje sikker Lein tør?
Ungkalv, 04.08.10 10:01
fryde meg å lesa d du skrive, ungkalv. eg konne ikkje sagt d bedre sjøl. eg blir rett og slett KRAFTIG PROVOSERT av forgubbingn som skjer i vard.at lein prioritere seg og ferdi i ein sesong der opprykket forlengst e kjørt, e totalt ubegripelig. ingen av de e gode nok. alternativene på benken e gode nok eller de kan bli gode nok med kamptrening. og som ikkje det va nok så har de f#*# brenne meg frigitt are søderlund!!! det som skjer i vard;MITT LAG, for tiå e nærmest ein skandale. min påstand e at i et 4-4-2 system så hadde are banka inn 15-20 mål på ein sesong. i vard blei han plassert på vingen eller som enslig spiss hoderystende)
vard-mann, 04.08.10 10:21
Skremmende lesning her.Kunnskapsnivået er på bånn. Flaut for dere
Vard, 04.08.10 11:14
javel, vard?
ka e d som e skremmende her? hvis me har skreve nåke feil som du kjenne til så kan du gjerna oppdatera oss...
bedre det enn at du komme med halvorda knektar uten mål og meining
vard-mann, 04.08.10 11:26
til Vard: ka e skremmande lesing, kan du svara på d? Eg meine styret bør gå pågrunnlag for en del ting. Vard akadamiet var et kjempeakademi for 13-19åringer for 3-4 år siden, dette har styret lagt på is pga va alt for dyrt. Spillerne har klaget på for lite lønn + uenigheter for lønning av spillere på benken eller unge på a-laget. Det er helt feil at ta f.eks Steinar som har bra lønn, så ska ikkje Høie, Sætre, aanensen og flere som har spilt i Vard ikke ha lønn? Det står på Vard sidene vis du blir tatt opp i A-lagsstallen og har drevet Vard akademiet skal du være lønnet. Dette skjer ikkje! Jeg mener også Steinar bør få fyken på grunnlag av dårlige sportsligge resultater. Dette er 2 sesong av 3 sesonger at Vard ligger å strir om å ikke rykke ned. Vard og Lein gikk ut i avisen å sa de skulle være blant 4 beste, dette er noe av grunnen til at unge spillere ikke får spille. La ungdomen spille på seg selvtillit, da kan de blomstre i 2 div. Du kan se på en Våge Nilsen som spilte i Bremnes for 4 år siden, va helt ordinær på et 5 divisjonslag, mens når han fikk sjangsen i FKH blomstrer guten! Han e en av tippeligaens beste backen per dags dato. La ungdomen slippe til Vard, da kommer resultatene etter hvert, Vard er ikke en klubb som har råd til å rykke opp. Vard er en klubb som spillere skal utvikle seg å få erfaring til høyere divisjoner, det må de skjønne!
Ungkalv, 05.08.10 09:22
ungkalv: veldig bra skrevet. ikkje enig i absolutt alt men følger deg på det mesta. personlig syns eg ikkje steinar ska gå av som trenar og styreverv e vanskelig å fylla som d e men: SLEPP ungdommen t på a-laget. la de få kamptrening og modnas. d e einaste vei for ein klubb som e bankerott. drit i opprykk, d komme når spillerne e gode nok. for å bli gode nok så må de ha kamptrening
vard-mann, 05.08.10 10:24
Det som er problemet er at de unge på Vard er ikke god nok.Sætre er 4 div spiller.Høie hadde klart seg ok i 3,det samme med Aanensen.For å slippe til noen på A-laget,så må de iallefall være i nærheten av nivået. OG det er desverre ikke disse guttene
Vard, 05.08.10 11:25
Hadde de gitt de sjangsen øke prestasjonsevnen og selvtilliten. Ein spillar som Thor Helge e ikkje bedre ein spiller som Sætre. Våge Nilsen va ikkje god nok for 1div han, men blei kasta innpå og fekk selvtillit og spilletid. Det handle om å satsa på ungdommen.
Ungkalv, 05.08.10 11:35
Jada ungkalv, du har nevnt våge nilsen nå flere ganger! det som e forskjellen e at våge nilsen e 1 person! du ber jo Vard stilla me 4-5 unge spillerar for å gi di selvtillit!
Enig i at de bør få prøva seg, men kje legg det fram som om fkh e et prakt eksemplar på å gi unge spillerar spilletid!
Vard mann, 05.08.10 17:13
eg kan o trekka inn Erik Mæland noe det samma med han. Fikk spilletid tidlig! Det samma med Hansi Døsen og Adnan Causevic fikk sjangsen tok vare på den og spilte seg fast på A-laget. Adnan var nesten ikkje god nok for jr 1, mens når han spilte på jr.laget klarte han seg bra. Fikk spilletid mot Start 2 hjemma og blei banens beste! Dette handler om å bruke unge talenter. Har mye med tilfeldigheter også!
Ungkalv, 06.08.10 09:27
Start 2 var forøverig debuten til Adnan på A-laget!
Ungkalv, 06.08.10 09:28
Sant det du seie om Hansi og Adnan! har jo et godt, VELDIG godt eksempel i Haukås! han har allerede spillt i 2 adeccoliga lag og blitt kåra det årets spillar. For ikkje å nevna Sandvik og..
Men uansett ko månge me ramse opp, vettu ka som e forskjellen? Vard hadde kje et valg då, men dei motte ta opp spillerar fra Jr. laget.. nå har de mer og velga me (som de syns e bedre)..
Men du ser jo på foreksempel Stølås koss han har kommt seg! va kje god nok i starten, men nå bøtte han inn me mål! samma me Jan Trygve! så at dei får mindre spilletid enn de burde e eg enig me e alt for gale, men sånne som Høie, Sætre, Paul og Are kan eg kje sei meg enige me, for der e dei andre alternativene bedre.
Vard mann, 06.08.10 14:56
rart at du sier sats på ungdommen og sammenligner tor og sætre. de er jo like gamle?
bj, 06.08.10 19:11
det e sant de e lika gamle, men ka har tor prestert tidligare så ikkje sætre har? tor e ein spiller som nesten va benka på et Djev lag som rykka ned?
Ungkalv, 07.08.10 10:10
han fekk jo bb ein kamp, antar han ikje e heilt på jordet
bj, 07.08.10 22:12
d e sant han blei BB, men kim va d mot, jo SIF med jr.laget sitt? men han e ikkje god nok for 2div!

Ungkalv, 09.08.10 18:01
Vard har en ung engelskmann på prøve fra en Premier League klubb. Risanger så står bak kanskje?
Atle, 09.08.10 18:55
" La ungdomen spille på seg selvtillit, da kan de blomstre i 2 div. Du kan se på en Våge Nilsen som spilte i Bremnes for 4 år siden, va helt ordinær på et 5 divisjonslag, mens når han fikk sjangsen i FKH blomstrer guten! Han e en av tippeligaens beste backen per dags dato. La ungdomen slippe til Vard, da kommer resultatene etter hvert, Vard er ikke en klubb som har råd til å rykke opp. Vard er en klubb som spillere skal utvikle seg å få erfaring til høyere divisjoner, det må de skjønne!" "Våge Nilsen va ikkje god nok for 1div han, men blei kasta innpå og fekk selvtillit og spilletid. Det handle om å satsa på ungdommen." Det virker som om du ungkalv går imot egne argument. Først sier du at en bør satse på ungdommen i sætre, høie og la de spilla på seg sjøltillit, Men snur tvert om når det gjelder ein aen spelar på samme alder.
bj, 09.08.10 20:21
Tor har komt inn på et Vard lag der f.eks Sætre og Høie har spilt i 3 år uten å spille, mens ein spiller som kommer fra Djerv kommer rett inn på laget. D e snakk om å dyrka egne spillerar, d gjør ikkje Vard.
Ungkalv, 09.08.10 20:24
enig i at de bør satsa på egne spelerar, dog tori og har vore og trent med vard i to sesongar nå snart, og eg føler han ska få prøva seg.
bj, 09.08.10 21:06
Nå har Kopervik hentet denne Høie fra Vard for et par år. Så får vi se om han slipper til der? KIL er jo kjent for å være enda verre en vard på dette punktet...
hmm, 09.08.10 21:32
"mens ein spiller som kommer fra Djerv kommer rett inn på laget." merkelig å sei at tor gjekk rett inn på laget. Han trente med vard i store deler av fjorårssesongen og fikk en kamp mot kopervik(hvor han spilte bra)før han reiste t krsand på studier. Kom tilbake tidlig og har trent med vard hele sesongen, før han i ANDRE HALVDEL av sesongen fikk sin debut. virke kj som han har spasert inn og tatt noen sin plass, når han faktisk har vøre der i nesten to sesongar. Ein kan se at han har fått to sekserar og to firerar på børsen, noe som tilseie at han har noe å fara med i 2.div. Og hvis du meiner fira er for dårlig for ein spillar for et andrediv lag, ska virkelig yngste mann på banen ikke få lov til ha noen middelmådige kamper? ungkalv virker som du e farlig subjektiv, og lite informert i mye av det du seie.
vrd, 10.08.10 02:13
Høie fortjene å få vist seg fram! Klarer han 2divisjonsnivået? Vi får se, håper d !
Ungkalv, 10.08.10 09:11
med legge Tor på Is, har ikkje mye peiling på den spilleren der får å væra ærlig. Å har ikkje hørt noe fra han i dei siste årå. Prøve ikkje å finna feil med spillerne, men med treneren og styret. Beklage!
Ungklav til vrd, 10.08.10 09:13
Ser at det e månge her så uttale seg om kim så burde spilla,å at Lein å Fosen ikkje tør å benka seg sjøl.

Har dokker vært på ei einaste trening å sett koss spillerar har prestert der? Hvis ikkje så falle vel kritikken litt på sin egen urimelighet...
supervard.com, 10.08.10 09:58
Ka har Lein prestert i år? Han har vært ein av de dårligaste spillerne i år. Mens Jan Trygve har spilt kjempebra og topper nesten børsen. Lein bør benke seg selv og la Jan Tryve starte mot ODD 2 idag.
Unkalv, 10.08.10 11:19
Børs e sannsynligvis det du må se mest vekk fra når du tar laguttak! De blir sjelden om aldri "rette" uansett
Sverd, 10.08.10 12:09
D e greit at du ikkje ska se ut ifra børs, men Jan Trygve har prestert mye bedre enn Lein, basta!
Ungkalv, 10.08.10 12:38
Jan Trygve har spilt mange kampar denna sesongen, og han komme nok t å spilla mange flerre. Hvis me ser på Fløy-kampen som blei nevnt tiligare her oppe, va Lein ein av dei så fekk høgast på børsen, satt av ein journalist fra Fevennen.

Igjen spørr eg om du har vært på månge treningar siden du så bastant kan uttala deg om kim så fortjene ein plass på laget...
supervard.com, 10.08.10 12:51
se om Lein va god i går ;) Han traff ikkje på ein pasning nesten, Jan Trygve var og er mye bedre enn Lein. Treningane har aldri Kolla og Steinar brydd seg om, selv om en spiller spilte bra i 3divisjon og va bra på trening fikk ingen på benken sjangsen. Dette gjelder også i dag går deet rykter om. Treningene har ingenting å si for Vard! De som sitter på benken er kjegler og har firkant hele treningen. Benkesliterne får aldri vist seg fram på en god måte når de skal rullere ball fra forsvar til mitdbane og opp mot spiss. Hele laget burde vært delaktiv i alt de gjorde.
Ungkalv, 11.08.10 11:50
hørres ut som tore emberland dette . han bryr seg heller ikkje om hvordan folk gjør det på treningane eller hvordan de presterer når de endelig får sjangsen . han stiller me de samme 11 når de er tilgjengelige og det er de i 90 prosent av kampene. ikkje løye det lukte nedrykk av kopervik og vard
hmmm, 11.08.10 12:59
1. Du seie mye imot deg selv her inne ungkalv! du drar fram våge nilsen som et eksempel på et talent som fikk sjansen, når han likavell kje va god nok? og nå seie du at dei unge ska få sleppa te fordi de e gode nok i Vard?
våge nilsen hadde ALDRI fått spillt i adecooligaen hadde han kje vært god nok! det e tross alt 1.div og kje 6.div me snakke her! våge nilsen va god nok, og dermed fikk han spilletid, og dermed e han der han e idag. at du meine at høie og sætre e gode nok for Vard og at tor helge, lein og ferdi må benkast?
Sætre e god, men mangle litt for å komma opp te dei andre bekkane, mens høie bare e 18, og kje e lika god som ferdinand per dags dato! lein må bare pensjonera seg (vertfall så han spilte igår)..
Vard har gjort det mesta riktig me tanke på å gi de nye unge spillerane spilletid! de har gitt dei som har takla nivået best mest spilletid (erlend, stølås, jan trygve, roy) mens dei som har fallt litt itte har slete mer (sætre, høie, are og paul. muligens fler?)
Vard e kjempe flinke å gi de unge mye spilletid, men de kan kje gi dei unge spillerane me minst fotball i beinå per dags dato bare fordi de e unge.
Vardmann, 11.08.10 13:05
For meg virke du ungkalv som ein som e bitter fordi du aldri fekk sjansen sjøl. Lein vakje noe spesielt bra i fyste omgang i går, men som resten av laget heva han seg i andre omgang.

Flerre av spillerane du har nevnt i tiligare innlegg har heilt klart ikkje tatt nivået når de har fått muligheten i kampar, å d blir jo spennande nå å se om Anders Høie har det som trengs når han nå får prøva seg i Kopervik.

Stølås har grepe sjansen han har fått i Jarle Wee sitt skadefravær å e nå fast på laget. Roy fekk prøva seg mot Fløy men vakje heilt på høyden der, å blei benka igjen mot Odd. Me har blitt fortalt at Søderlund egentlig sko starta, men siden han blei spilleklar rett før start blei d Ferdi så starta i går. Ingen klage vel på den avgjørelsen i dag?
supervard.com, 12.08.10 00:13
Han heva seg i andre omgang, haha! Traff nesten ikkje på ein pasning, jaja. Glede meg å se den dagen han benke seg skjølv. Kanskje når han blir 42 når han endå spille i Vard? Kontrakten hans går ut i slutten av sesongen, da bør han ikkje få fornya tillitt, itte d han har prestert i år. Helge Sandvik bør stå i må så kan Bjarki var på benken å leda laget, såg kossen d gjekk ;)! Gledelig at Alexander e tebake, ska slite med å komma inn på et FKH lag neste sesong, men kvaliteten er der. Han e f.eks ein god innbytter å ta inn i kamper, han e mye bedre enn Christensen og Stein Ove Eikje så e på benken te FKH.
Ungkalv, 13.08.10 07:49
Ka så e problemet ditt ungkalv? Du slite virkelig og bør kanskje vurdere å søke psykolog? Ein ting så jaffal e sikkert, og d e at du overhodet ikkje har peiling på fotball. Finn deg ein aen hobby, og la oss fotballinteresserte sleppa å lesa dei meiningsløse kommentarane dine. God bedring!
Undrande, 13.08.10 20:05
Ka e meining å krangla? alle vett her og nå at du og Steinar kan gå gått i lag :). Eg e blitt frisk ;)!
te Undrande, 25.08.10 13:01
Sten Ove Eike er jo Haugalandets beste spiss! Synd at ikke Jostein synes dette, og ikke bruker han!
Eike?, 25.08.10 13:30

Kommenter



Lagre Kommentar